OP PIK
Prioritní osa 2, Specifický cíl 2.4
MSP se potýkají s nedostatkem kvalifikované pracovní síly v podnikání, zejména v případě inovačních procesů vyžadujících dostatečnou úroveň odborných znalostí a dovedností. Nezbytným faktorem konkurenceschopnosti MSP je udržet krok s dynamickým technologickým rozvojem, což s sebou přináší nutnost kontinuálního rozvoje lidských zdrojů v podnicích, zejména zvyšování odbornosti a kvalifikace zaměstnanců i zaměstnavatelů. Tomu často brání nedostatek kapacit pro odborné vzdělávání v MSP. Specifickým cílem je proto rozvoj nové a lepší využití stávající infrastruktury pro odborné vzdělávání a zvyšování kvalifikace pracovníků v sektoru MSP.
Oprávnění žadatelé:
- Podnikatelské subjekty (malé a střední podniky).
Kdy lze o dotaci zažádat:
- Žádosti o dotaci je možné podávat pouze v rámci výzvy vyhlášené pro danou oblast podpory.
Výše podpory:
- Výše podpory záleží na vybraném programu.
Programy:
Aktuální výzvy/avíza výzev:
- Školicí střediska [pdf, 205 kB]
Očekávané výsledky:
- Odpovídající zajištění materiálních (moderní stroje a další vybavení či lokace využitelné pro zaškolování) kapacit MSP pro zajištění činností souvisejících s odborným vzděláváním a zvyšováním kvalifikace pracovníků MSP.
- Zvýšení produktivity práce v sektoru MSP, mj. i v důsledku vyšší odbornosti a kvalifikace zaměstnanců a zaměstnavatelů. Zvýšení podílů osob v produktivním věku účastnících se dalšího odborného vzdělávání v podnicích.
- Zvýšení inovačních aktivit MSP v důsledku lepší dostupnosti kvalifikovaných lidských zdrojů.
Příklady aktivit:
- Zajištění a rozvoj kvalitní infrastruktury pro realizaci, organizaci a řízení odborného vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích.
- Pořízení nových zařízení a vybavení školicích středisek.
- Vybudování/rozšíření školicích středisek, v rámci kterých budou mít zaměstnavatelé, jejich zaměstnanci, žáci a studenti spolupracujících škol možnost proškolení a seznámení se s rozvíjejícími se novými technologiemi, odbornostmi a procesy v daném oboru a novou legislativou související s podnikáním i s efektivním marketingem, který je nutnou součástí konkurenceschopnosti.