OP VVV / PO 3
Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Oblast regionálního školství se zaměří na tyto priority: excelentní vzdělávání na všech jeho stupních s cílem podpořit potenciál každého jednotlivého dítěte a žáka rozvíjet své kompetence během celého života, rozvoj klíčových kompetencí, komunikace v mateřském jazyce, komunikace v cizích jazycích, matematická gramotnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií, schopnost práce s digitálními technologiemi, schopnost učit se, sociální a občanské schopnosti, smysl pro iniciativu a podnikavost, kulturní povědomí a vyjádření, zlepšení kvality a efektivity vzdělávání a odborné přípravy s důrazem na zvýšení jejich relevance k dlouhodobým potřebám absolventů, trhu práce a společnosti.
Specifické cíle:
- Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání
- Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání
- Zlepšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ
- Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
- Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání
- Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků
- Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce
Oprávnění žadatelé:
- Školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání, zájmového, základního a středního uměleckého vzdělávání a vyšších odborných škol.
- Vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, které připravují budoucí pedagogické pracovníky.
- Běžné školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání, zájmového, základního a středního uměleckého vzdělávání a vyšší odborné školy.
- Běžné školy hlavního vzdělávacího proudu a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání, zájmového, základního a středního uměleckého vzdělávání a vyšší odborné školy.
- V případě projektů zaměřených na aktivizační programy pro děti a žáky se zdravotním postižením mohou být příjemci školy samostatně zřízené pro žáky se zdravotním postižením.
- Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit.
- Orgány státní správy a samosprávy, včetně jejich svazků nebo sdružení a jimi zřízené a podřízené organizace.
Okruh příjemců může být dále rozšířen nebo naopak zúžen v dalších dokumentech, jako např. ve výzvách k předkládání projektů apod.
Časové dispozice:
- Žádosti o dotaci můžete podávat pouze v rámci výzvy vyhlášené pro danou oblast podpory.
Forma podpory
Výše podpory:
- Uvedené informace prozatím nejsou dostupné. Přesné časové dispozice doplníme v nejbližším možném termínu.